LAPSEVANEMALE


pilt: https://klassileht.ee/wp-content/uploads/2011/01/kooli1.jpg


Mängud ei kao, vaid mängud muutuvad.
Mäng peegeldab nii tegelikkust kui ka lapse soove.
Lapsel on iseseisvumise aeg.
Et olla iseseisev, peab üht- teist oskama,
Et toimida arukalt, peab teadma, mis on arukas toimetamine
Kes paneb valmis lapse koolikoti? See, kes käib koolis. Alguses ikka koos vanemate abiga
Lapsevanemal on kiire, lapse töö on aeglane - kiirustamine on kurjast.
Lapse meelest võib teise lapse töö olla hea või halb - oma töö, kui seda on hoolega tehtud, on alati parem vaadata. Töö tegija väärib alati kiitust.
Lapse jutud tunduvad vahel väga tõekauged - kas see on valetamine, fantaasia või hoopis lapse soov?
Kui laps küsib, ootab ta vastust. Leidke see aeg, et tema küsimused saaksid vastused – nii laiendate tema maailma
Kui lapsel tekib kartus kooli suhtes, siis peab temaga sellest rääkima, samuti õpetajaga
Koolis tekib lastel aeg- ajalt omavahelisi konflikte. Igas tülis on kaks poolt. Tüli on kerge tulema, õpetage lapsi tülile teisi lahendusi nägema
Koolis võib tulla arusaamatusi, pahandusi. Lapsevanem peab olema lapse poolel, kuid targalt . See on diplomaatiline oskus.
Teie laps on nüüd koolilaps. Kuid ka koolilaps vajab õigeid käitumismudeleid ja toetavat sõna.



Aruka lapsevanema ABC

Õpeta laps õppima

Kuidas toetada kooliminevat last

Kuidas aidata lapsel algava õppeaastaga kohaneda

5+ 1 näpunäidet õpetajalt lapsevanemale

11 tõde, mida vanemad peaksid lapsele kooli kohta rääkima

6 koolialguse nõuannet

Milliste kodutöödega lapsed hakkama saavad



Eesti Lugemisühingu soovitused lapsevanemale:
1. Loen ise, loen lapsele ette, loen koos lapsega. Kuulan, kui laps mulle loeb. Räägin lapsele, kuidas ma ise lugema õppisin, mis olid minu lemmikraamatud. Näitan lapsele, et ma loen raamatuid, ajalehti, ajakirju, e-kirju, juhendeid, kokaraamatuid, koomikseid, filmi subtiitreid.


2. Loen lapsele iga päev ette. Valin lugemiseks sobiva aja ja mõnusa koha. Ka algklassilapsed unistavad, et vanemad neile õhtujuttu loeksid.


3. Käin lapsega raamatukogus ja -poes. Võtan raamatu kaasa arstile, reisile, külla. Panen kodus raamatud nii, et neid on kerge kätte saada.


4. Kirjutan lapsele kirjakesi, silte, teateid. Ostan lugemismänge, sõnamänge. Palun sugulastel lapsele kinkida raamatuid.


5. Jagan lapsega oma mõtteid: "See oli küll naljakas! Kui ma seda kohta lugesin, kujutasin ma ette lõhna (häält, maitset, tundeid)."


6. Lugemise ajal ennustame, mis võiks edasi juhtuda. Kujutame koos ennast raamatu tegelaste olukorras. Arutame, mida tegelane parasjagu mõtleb või tunneb. Küsin, kuidas laps olukorra lahendaks.


7. Kiidame lugevat last! Naudime koos olemist ja lugemist. Loeme ilusamaid või põnevamaid kohti korduvalt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar